کد خبر 871883
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
پرچم چین

مدیر طرح آب‌رسانی و آبیاری شمال شرق استان خوزستان با اشاره به تفاهم‌نامه پروژه آب شرق خوزستان با شرکت چینی، گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه ۲۷۰ میلیون یورو است.

به گزارش مشرق ، جواد احدیان امروز در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه آب شرق که در سالن جلسات شهید رجایی خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح بنا است که یازده و یک دهم متر مکعب بر ثانیه از دریاچه سد کارون سه به سمت شهرستان‌های ایذه و باغملک را منتقل کند.

وی ادامه داد: از این حجم، هشت متر مکعب بر ثانیه حداکثر نیاز کشاورزی است، سه و یک دهم متر مکعب بر ثانیه حداکثر نیاز شرب است.

مدیر طرح آب‌رسانی و آبیاری شمال شرق استان خوزستان بیان کرد: باتوجه به توسعه و شرایط ویژه منطقه و پتانسیل‌های موجود در منطقه لازم است که این طرح برای توسعه آینده رخ دهد.

جزئیات کار جهادی‌ قرارگاه خاتم الانبیاء در تأمین آب شرب خوزستان

وی با اشاره به این‌که اجرای تفاهم‌نامه آب شرق می‌تواند به عنوان قطب گردشگری برای کل کشور به شمار آید، افزود: این طرح از بزرگ‌ترین و بهترین پروژه‌های آبی کشور است و در حوزه مصرف آب شامل نیاز شرب، توسعه اراضی کشاورزی و باغات جهت گردشگری و اشتغال مردم شهرستان ایذه، باغملک، میداوود، رامهرمز، صیدون و قلعه ترک صورت می‌گیرد.

احدیان با اشاره به حجم بالا و سنگینی پروژه آب‌رسانی و آبیاری شمال شرق خوزستان، ادامه داد: جزئیات پروژه از نظر مهندسی شامل تمامی جزئیات از جمله هیدرولیک، ژئوتکنیک، الکتریک و مکانیک است که تماما در ابعاد بزرگ و مهندسی تعبیه شده است.

مدیر طرح آب‌رسانی و آبیاری شمال شرق استان خوزستان عنوان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه 270 میلیون یورو است و توسط شرکت چینی با نام سپکو تأمین مالی خواهد شد؛ زمان پروژه باتوجه به بروکراسی اداری 6 تا 12 ماه که در طی این مدت کار تعطیل نمی‌شود و اجرای آن هم 42 ماه طول خواهد کشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    11 2
    به جای پروژه های آب شیرین کردن پروژه انتقال آب اجرا می کنید؟!
  • رضا FR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    1 1
    آیا جایز نبود بجای دادن اینگونه پروژه ها به چینی ها با شرکتهای داخلی مخصوصا خود خوزستانی ها کار میشد جای بسیار تامل و تاسف دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس